Βασικά σημεία της πρωτολογίας και της δευτερολογίας κ. Άδωνι Γεωργιάδη, στην Βουλή, κατά τη ψήφιση του νομοσχεδίου “Εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας”

 Βασικά σημεία της πρωτολογίας και της δευτερολογίας του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Άδωνι Γεωργιάδη, στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη ψήφιση του νομοσχεδίου «Εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας και άλλες διατάξεις αναπτυξιακού χαρακτήρα».

 «Η σημερινή συνεδρίαση είναι μία συνεδρίαση ορόσημο. Με αυτή τη συνεδρίαση η κυβέρνησή μας ολοκληρώνει ένα πολύ μεγάλο σχέδιο: την ολοκλήρωση του σχεδίου εξυγίανσης των Ναυπηγείων Νεωρίου Σύρου, που ναι μεν ξεκίνησε η προηγούμενη Κυβέρνηση, αλλά όπως πολύ καλά γνωρίζετε όταν αναλάβαμε εμείς είχε τελείως κολλήσει και χρειάστηκε η προσωπική μου παρέμβαση για να ξεκολλήσει. Την πώληση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στον κύριο Προκοπίου και άρα, την οριστική αλλαγή σελίδας στο μεγαλύτερο ελληνικό ναυπηγείο. Και σήμερα, την έναρξη της μεταβίβασης των Ναυπηγείων Ελευσίνας μέσω του πτωχευτικού νόμου στην ΟΝΕΧ και άρα, την εξυγίανσή τους. Όταν μπήκαμε με τον κύριο Παπαθανάση στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, δεν λειτουργούσε κανένα από τα τρία ναυπηγεία. Και τώρα, όποτε φύγουμε από το Υπουργείο αυτό, θα λειτουργούν και τα τρία ναυπηγεία. Αυτό θα πει να κάνεις πραγματικά τη δουλειά σου».

 «Αυτό που με ενδιαφέρει περισσότερο είναι να γίνει ένα πραγματικό εγχείρημα αναγέννησης της ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας. Γιατί αυτό είναι που με καίει ως Έλληνα πολίτη, ως Βουλευτή και ως Υπουργό: να δω συνολικά το μέλλον της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας, παρά να το δω μικροκομματικά για να εισπράξω μόνο εγώ και ο κύριος Παπαθανάσης τα εύγε. Και σας προσέφερα την ευκαιρία αυτό να το κάνουμε από κοινού. Δεν είναι κρίμα, κύριε Κεγκέρογλου να έχετε κάνει μόνο σε εμένα τέσσερις επίκαιρες ερωτήσεις για τα ναυπηγεία Ελευσίνας και τώρα που φτάνουμε στη λύση να μην είστε μέσα στη λύση και να είστε απέξω; Εγώ το βρίσκω άδικο για εσας».

 «Δέχομαι ότι – το ανέδειξε ιδιαίτερα ο κύριος Αντιπρόεδρος της Βουλής και το καταλάβαμε και από την ομιλία της κυρίας Γιαννακοπούλου – το πρόβλημα δεν είναι τελικά το παρόν σχέδιο νόμου, είναι η υπόθεση Ανδρουλάκη. Και πράγματι αυτός είναι ο λόγος που μετέβαλα τη θέση μου από την πρώτη συνεδρίαση. Δεν είχα κανέναν λόγο να βάλω τις οικογένειες των εργατών και το μέλλον της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας σε μία διελκυστίνδα εσωτερικής πολιτικής αντιπαράθεσης για το πώς βλέπει το Κίνημα Αλλαγής, το ΠΑΣΟΚ ή ο ΣΥΡΙΖΑ την υπόθεση της νόμιμης επισυνδέσεως του κινητού του κυρίου Ανδρουλάκη».

 «Όσο σοβαρό και να είναι αυτό το θέμα -είναι σοβαρό δεν το υποτιμώ-, με αυτό ασχολείται τώρα η Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής, η ελληνική δικαιοσύνη και τα κόμματα σε πολιτικό επίπεδο. Δεν αφορά τα ναυπηγεία Ελευσίνας. Ο εργάτης που θα έχει ή δεν θα έχει δουλειά αύριο δεν ασχολείται με το κινητό του κυρίου Ανδρουλάκη».

 «Θεωρώ πολύ ατυχή τη σημερινή στιγμή για το ΠΑΣΟΚ. Το ΠΑΣΟΚ δεν είναι ένα κόμμα που πρέπει να υποτιμάται ούτε διαγράφω την ιστορία του. Πολιτικοί αντίπαλοι είμαστε, όμως σε κρίσιμες στιγμές που η χώρα χρειάστηκε να μείνει όρθια στην ευρωζώνη, μπορέσαμε να βρούμε τρόπο να συνεργαστούμε. Θεωρώ ότι με τη σημερινή σας στάση να μην δώσετε στήριξη στο σχέδιο εξυγίανσης απεμπολείτε όλη την προηγούμενη υπεύθυνη στάση του ΠΑΣΟΚ στην κρίσιμη δεκαετία 2010-2020. Και θεωρώ ότι είναι μεγάλο πολιτικό σφάλμα του κυρίου Νίκου Ανδρουλάκη η σημερινή του στάση και μεγάλο πολιτικό σφάλμα του ΠΑΣΟΚ. Στην ουσία με τη στάση σας δεν γίνεστε σύμμαχοι στην προσπάθεια να επιτύχει αυτό το σχέδιο εξυγίανσης και να πάρουν μπρος τα ναυπηγεία».

 «Άκουσα και το αμίμητο από την κυρία Μανωλάκου ότι δήθεν «οι εργάτες διαφωνούν». Οι εργάτες των ναυπηγείων Ελευσίνας ψηφίζουνε 99,7% υπέρ του σχεδίου. Δύναται να γίνει δεκτό από το δικαστήριο το σχέδιο εξυγίανσης χωρίς την υπογραφή των εργαζομένων του; Όχι, είναι η απάντηση. Οι εργάτες αυτοί δεν είναι απλώς εργάτες, είναι και πιστωτές και αν οι πιστωτές δεν υπογράψουν, δεν περνάει το σχέδιο».    

 «Για να γίνει δεκτή στο δικαστήριο βάσει του ισχύοντος πτωχευτικού δικαίου μία πρόταση εξυγιάνσεως, πρέπει υποχρεωτικά το σχέδιο να είναι καλύτερο από τη βίαιη ρευστοποίηση. Αν στο δικαστήριο δεν αποδεικνύεται ότι το σχέδιο εξυγιάνσεως είναι πιο συμφέρον για το δημόσιο από ό,τι η βίαιη ρευστοποίηση, το σχέδιο εξυγιάνσεως δια του νόμου απορρίπτεται. Άρα, για να γίνει δεκτό το σχέδιο αυτό πρέπει να είναι αποδεδειγμένο με χαρτί και με μολύβι και με την έκθεση του ορκωτού λογιστή που το συνοδεύει».

 «Από τα υπόλοιπα άρθρα του σχεδίου νόμου σε αυτό που θέλω να αναφερθώ γιατί έχει ιδιαίτερη σημασία, είναι η κατάργηση των ενδιαμέσων εκπτώσεων. Υπήρξε πάγιο αίτημα του ελληνικού εμπορίου για πάνω από δέκα χρόνια. Ήταν κάτι που είχε εξαγγείλει ότι θα κάνει η προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αλλά δεν πρόλαβε. Εμείς προχωράμε τελικά σε αυτή τη ρύθμιση με την εξής συμφωνία με τον εμπορικό κόσμο: Καταργούνται οι ενδιάμεσες εκπτώσεις που δεν έχουν αποδώσει άλλωστε τίποτε ιδιαίτερο ούτε για τους καταναλωτές ούτε για το εμπόριο. Ταυτόχρονα όμως αίρεται το όριο του 50% για τις προσφορές, έτσι μπορούν οι επιχειρήσεις να κάνουν περισσότερες προσφορές χωρίς να έχουν αυτήν την δαμόκλειο σπάθη. Νομίζω ότι και με αυτή μας την πρωτοβουλία το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων αποδεικνύει το πόσο πραγματικά πιστεύει ότι πρέπει να βρίσκουμε λύσεις στα πραγματικά προβλήματα των ανθρώπων».

 «Έχω πλήρη συνείδηση και του προσωπικού πολιτικού ρίσκου που αναλαμβάνω σήμερα. Διότι ασφαλώς αν το σχέδιο αυτό δεν ευοδωθεί και δεν πάει καλά ως μόνος υπεύθυνος εγώ θα το χρεωθώ. Όμως από την άλλη, και αυτή είναι μία συμβουλή μου προς το Σώμα και τους συναδέλφους, εμείς που μπαίνουμε στην πολιτική δεν μπαίνουμε και δεν πρέπει να μπαίνουμε εάν φοβόμαστε να αναλαμβάνουμε ευθύνες. Όποιος φοβάται να αναλάβει ευθύνη δεν κάνει για Υπουργός, δεν κάνει για βουλευτής, δεν κάνει για πολιτικός. Στην πολιτική μπαίνουμε κάνοντας μεταξύ ημών και της κοινωνίας μία συμφωνία: ότι θα ασχοληθούμε με τα προβλήματα και των άλλων ανθρώπων και όχι μόνο με τα δικά μας προβλήματα. Και είναι αδύνατον να λύσεις τα προβλήματα των άλλων ανθρώπων εάν δεν πάρεις και τα δικά σου ρίσκα, εάν δεν πάρεις και τις δικές σου ευθύνες. Δέχομαι, λοιπόν, αυτό το ρίσκο, δίνω ψήφο εμπιστοσύνης στην ΟΝΕΧ και στο σχέδιο εξυγίανσης, είμαι υπερήφανος για ό,τι έγινε στη Σύρο και θα είμαι εξαιρετικά υπερήφανος όταν το δω αυτό να πραγματοποιείται και στην Ελευσίνα».

 «Σήμερα κάναμε ένα μεγάλο βήμα μπρος προς την αναγέννηση της ελληνικής βιομηχανίας και συγκεκριμένα του κλάδου της ναυπηγικής βιομηχανίας. Η αναγέννηση της ναυπηγικής βιομηχανίας είναι κρίσιμο στοίχημα για να μπορέσει η χώρα μας να γυρίσει σελίδα από τη μιζέρια των προηγούμενων δεκαετιών στη βιομηχανία. Η κυβέρνησή μας έχει ήδη κάνει πολλά βήματα στη βιομηχανία: έχουμε συστήσει το Εθνικό Συμβούλιο Βιομηχανίας, έχουμε φέρει μεγάλες επενδύσεις στη βιομηχανία, έχουμε πετύχει το 2021 το μεγαλύτερο ύψος βιομηχανικής παραγωγής από τη δεκαετία του ΄80 και έχουμε πετύχει το μεγαλύτερο σε ποσοστό ρεκόρ εξαγωγών από τη δεκαετία του ΄80. Οι ευρύτερες γεωπολιτικές εξελίξεις αναγκάζουν τις οικονομίες να στραφούν πάλι περισσότερο σε επιλογές αυτάρκειας».

 «Σήμερα ξεκινάμε τη διαδικασία ενός ναυπηγείου που θα γίνει σπουδαίο, που θα διεκδικήσει μερίδιο από την ιδιωτική αγορά και θα πάρει και αμυντικά προγράμματα όχι ως πολιτική χάρη, αλλά γιατί θα τα αξίζει. Με τη διαφορά ότι από εδώ και μπρος όσα αμυντικά προγράμματα παίρνει, θα επιστρέφουν ένα ποσό στο Πολεμικό Ναυτικό για τα χρέη που έως σήμερα έχει δημιουργήσει αυτό το ναυπηγείο και τα οποία, αν το ναυπηγείο κλείσει σήμερα, απλώς διαγράφονται αυτόματα λόγω πτώχευσης. Άρα, το Πολεμικό Ναυτικό αντί να χάσει τα 140 εκατομμύρια και να μείνει με ένα ναυπηγείο που δεν λειτουργεί, φτιάχνει ένα ναυπηγείο, διασφαλίζει τα χρέη του και έχει και έναν χώρο για να μπορεί να κάνει τη δουλειά του και να δίνει και εγχώρια αμυντικά πρόγραμμα και όχι μόνο στο εξωτερικό. Είναι δηλαδή μία λύση που εφόσον όλοι δουλέψουμε σωστά, θα οδηγήσει τελικώς σε πολλαπλό όφελος για τον ελληνικό λαό, για την ελληνική οικονομία, για την περιοχή της Ελευσίνας και για τους εργαζόμενους εκεί».

Νεότερη Παλαιότερη