Η νέα απάτη με ηχογραφημένα μηνύματα που σαρώνει στην Ελλάδα – «Κατηγορείσαι για ναρκωτικά»

Δεκάδες είναι οι καταγγελίες πολιτών που δέχτηκαν κλήσεις είτε από σταθερά τηλέφωνα είτε από κινητά. Τι ζητάνε οι επιτήδειοι. 

Μία νέα απάτη, που σαρώνει τα τελευταία 24ωρα στη χώρα μας, έχει σημάνει συναγερμό στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.

Δεκάδες είναι οι καταγγελίες πολιτών που δέχτηκαν κλήσεις είτε από σταθερά τηλέφωνα είτε από κινητά (που αναγράφονταν κανονικά στην οθόνη), με σκοπό την εξαπάτησή τους. Όταν ο πολίτης σηκώνει το τηλέφωνο, τότε ακούει ένα ηχογραφημένο μήνυμα (είτε στα ελληνικά είτε στα αγγλικά) που τον ενημερώνει ότι έχει ποινικές εκκρεμότητες για υπόθεση ναρκωτικών ή ξέπλυμα βρώμικου χρήματος. Το ηχογραφημένο μήνυμα καλεί το υποψήφιο θύμα να πατήσει το «ένα», προκειμένου να ενημερωθεί αναλυτικά.

Στη συνέχεια, οι επιτήδειοι ζητούν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, όπως στοιχεία τραπεζικών λογαριασμών, με απώτερο σκοπό να αποσπάσουν χρήματα.

Η Αστυνομία εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία σημειώνει:

«Οι αστυνομικές και διωκτικές Αρχές δεν θα σας ζητήσουν τηλεφωνικά ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα ή στοιχεία τραπεζικών λογαριασμών. Οι τηλεφωνικές κλήσεις πραγματοποιούνται από σταθερά ή κινητά τηλέφωνα με χρήση ηχογραφημένου μηνύματος στην αγγλική ή την ελληνική γλώσσα. Οι δράστες στις κλήσεις αυτές, προσποιούμενοι αστυνομικές Αρχές, προτρέπουν τους πολίτες να ακολουθήσουν συγκεκριμένα βήματα προκειμένου να ενημερωθούν για ποινικές εκκρεμότητες που δήθεν εκκρεμούν σε βάρος τους.

Κατόπιν των ανωτέρω η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος συνιστά στους πολίτες: να είναι προσεκτικοί με τέτοιου είδους τηλεφωνικές κλήσεις, να κρατούν τον αριθμό τηλεφώνου από τον οποίο τους έχουν καλέσει, να μην καλούν πίσω έναν αριθμό που τους γνωστοποιήθηκε μέσω φωνητικού μηνύματος, να είναι επιφυλακτικοί – να μην συζητάνε με οποιονδήποτε τους καλεί και ζητάει ευαίσθητες πληροφορίες, να μην αποκαλύπτουν τους κωδικούς της ηλεκτρονικής τραπεζικής, τα στοιχεία της κάρτας τους ή άλλα ευαίσθητα στοιχεία µέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή τηλεφώνου, να μην δίνουν, σε καμία περίπτωση, τον κωδικό “PIN” της πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας ή τον κωδικό πρόσβασης του τραπεζικού τους λογαριασμού μέσω e-banking».

Πηγή

Νεότερη Παλαιότερη