Ο ιδανικός χώρος είναι σαφέστατα το δωμάτιο του παιδιού
Πολλοί γονείς ρωτούν πού πρέπει να διαβάζει το παιδί, πώς να είναι διαμορφωμένο το δωμάτιό του, τι να υπάρχει και τι όχι. Τα παιδιά σχολικής ηλικίας θα πρέπει καταρχάς να έχουν μία συγκεκριμένη
ώρα να διαβάζουν. Σίγουρα, όχι αμέσως μόλις γυρίσουν από το σχολείο,
γιατί θα είναι κουρασμένα, ούτε, όμως, και αργά το βράδυ. Το ιδανικό
είναι να φάνε το μεσημεριανό τους, να παίξουν ή να κοιμηθούν λίγο, και
το απογευματάκι που θα είναι ξεκούραστα και με καθαρό μυαλουδάκι να
ξεκινήσουν την μελέτη τους. Έτσι, και λιγότερο χρόνο θα ξοδέψουν αλλά
και θα είναι πιο αποδοτικά. Επιπλέον, σταθερός επιβάλλεται να είναι και ο χώρος. Πολλά παιδιά
προτιμούν να διαβάζουν στην κουζίνα για να έχουν κοντά την μαμά, άλλα
στο πάτωμα ξαπλωμένα, άλλα στη δουλειά του μπαμπά, στη γιαγιά, στο
σαλόνι. Ο ιδανικός χώρος είναι σαφέστατα το δωμάτιο του παιδιού, ή αν
δεν έχει δικό του και το μοιράζεται με τα αδέρφια του, τότε κάποιο
σημείο του σπιτιού όπου θα υπάρχει το δικό του γραφείο μελέτης. Τι πρέπει όμως, να υπάρχει στο δωμάτιο του παιδιού; 1.
Καταρχάς, ένα γραφείο, πάνω στο οποίο θα υπάρχουν μόνο τα απολύτως
απαραίτητα (π.χ. βιβλία και τετράδια σύμφωνα με το σχολικό πρόγραμμα για
την επόμενη μέρα, κασετίνα, ένα ποτήρι νερό για να μην χρειάζεται να
κάνει μεγάλα διαλλείματα αν διψάει). Επίσης, ένα φωτιστικό (αριστερά αν
πρόκειται για δεξιόχειρα, δεξιά αν πρόκειται για αριστερόχειρα) για να
έχει καλύτερη ορατότητα όταν γράφει ή διαβάζει. 2. Ένα ρολόι στον τοίχο με μεγάλους αριθμούς ώστε να μπορεί να οργανώνει τον χρόνο του. 3. Σε ένα ευδιάκριτο σημείο να υπάρχει αναρτημένο το εβδομαδιαίο σχολικό πρόγραμμα του παιδιού. 4.
Μπορείτε , επιπλέον, να φτιάξετε ένα «πρόγραμμα διαβάσματος», πχ :
ξεκινάω με την αντιγραφή, έπειτα ορθογραφία, διάλλειμα, μαθηματικά κτλ.
Χρησιμοποιείστε λίστα και όχι κείμενο, λίγα λόγια, αρκετές εικόνες. Το
διάβασμα του παιδιού θα είναι πιο οργανωμένο αν γνωρίζει ακριβώς τι και
με ποια σειρά πρέπει να τα κάνει. 5.
Συρτάρια όπου εκεί θα βρίσκονται όλα τα σχολικά είδη , π.χ. στο πρώτο
συρτάρι τα μολύβια, γόμες, ξύστρες, στο δεύτερο τα μπλοκ ζωγραφικής,
μπογιές, στο τρίτο τα τετράδια κτλ.
Η οργάνωση και η έλλειψη πολλών ακουστικών και οπτικών ερεθισμάτων στον
χώρο είναι τα κύρια χαρακτηριστικά που θα πρέπει να έχετε κατά νου πριν
ξεκινήσετε την μελέτη των σχολικών μαθημάτων στο σπίτι.
Καλό διάβασμα! της Σοφίας Μ. Κουλούρη,
εργοθεραπεύτριας
fe-mail
Via
Πολλοί γονείς ρωτούν πού πρέπει να διαβάζει το παιδί, πώς να είναι διαμορφωμένο το δωμάτιό του, τι να υπάρχει και τι όχι. Τα παιδιά σχολικής ηλικίας θα πρέπει καταρχάς να έχουν μία συγκεκριμένη
ώρα να διαβάζουν. Σίγουρα, όχι αμέσως μόλις γυρίσουν από το σχολείο,
γιατί θα είναι κουρασμένα, ούτε, όμως, και αργά το βράδυ. Το ιδανικό
είναι να φάνε το μεσημεριανό τους, να παίξουν ή να κοιμηθούν λίγο, και
το απογευματάκι που θα είναι ξεκούραστα και με καθαρό μυαλουδάκι να
ξεκινήσουν την μελέτη τους. Έτσι, και λιγότερο χρόνο θα ξοδέψουν αλλά
και θα είναι πιο αποδοτικά. Επιπλέον, σταθερός επιβάλλεται να είναι και ο χώρος. Πολλά παιδιά
προτιμούν να διαβάζουν στην κουζίνα για να έχουν κοντά την μαμά, άλλα
στο πάτωμα ξαπλωμένα, άλλα στη δουλειά του μπαμπά, στη γιαγιά, στο
σαλόνι. Ο ιδανικός χώρος είναι σαφέστατα το δωμάτιο του παιδιού, ή αν
δεν έχει δικό του και το μοιράζεται με τα αδέρφια του, τότε κάποιο
σημείο του σπιτιού όπου θα υπάρχει το δικό του γραφείο μελέτης. Τι πρέπει όμως, να υπάρχει στο δωμάτιο του παιδιού; 1.
Καταρχάς, ένα γραφείο, πάνω στο οποίο θα υπάρχουν μόνο τα απολύτως
απαραίτητα (π.χ. βιβλία και τετράδια σύμφωνα με το σχολικό πρόγραμμα για
την επόμενη μέρα, κασετίνα, ένα ποτήρι νερό για να μην χρειάζεται να
κάνει μεγάλα διαλλείματα αν διψάει). Επίσης, ένα φωτιστικό (αριστερά αν
πρόκειται για δεξιόχειρα, δεξιά αν πρόκειται για αριστερόχειρα) για να
έχει καλύτερη ορατότητα όταν γράφει ή διαβάζει. 2. Ένα ρολόι στον τοίχο με μεγάλους αριθμούς ώστε να μπορεί να οργανώνει τον χρόνο του. 3. Σε ένα ευδιάκριτο σημείο να υπάρχει αναρτημένο το εβδομαδιαίο σχολικό πρόγραμμα του παιδιού. 4.
Μπορείτε , επιπλέον, να φτιάξετε ένα «πρόγραμμα διαβάσματος», πχ :
ξεκινάω με την αντιγραφή, έπειτα ορθογραφία, διάλλειμα, μαθηματικά κτλ.
Χρησιμοποιείστε λίστα και όχι κείμενο, λίγα λόγια, αρκετές εικόνες. Το
διάβασμα του παιδιού θα είναι πιο οργανωμένο αν γνωρίζει ακριβώς τι και
με ποια σειρά πρέπει να τα κάνει. 5.
Συρτάρια όπου εκεί θα βρίσκονται όλα τα σχολικά είδη , π.χ. στο πρώτο
συρτάρι τα μολύβια, γόμες, ξύστρες, στο δεύτερο τα μπλοκ ζωγραφικής,
μπογιές, στο τρίτο τα τετράδια κτλ.
Η οργάνωση και η έλλειψη πολλών ακουστικών και οπτικών ερεθισμάτων στον
χώρο είναι τα κύρια χαρακτηριστικά που θα πρέπει να έχετε κατά νου πριν
ξεκινήσετε την μελέτη των σχολικών μαθημάτων στο σπίτι.
Καλό διάβασμα! της Σοφίας Μ. Κουλούρη,
εργοθεραπεύτριας
fe-mail
Via
Tags
ΕΙΔΗΣΕΙΣ